چشمه باران(farsan )

چشمه باران(farsan )
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
دوشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۳۸ ق.ظ

غزل: غصه ی پایانی

 

خسته و دلتنگم اما در خودم زندانی ام

کیستم من؟ دل به دستت داده یک قربانی ام

بگذریم این روزها حال و هوایم خوب نیست

چنگ بر سر می زند ازغصه ی ویرانی ام

شهر کم کم دارد از عشق تو خالی می شود

مطمئناً بی تو اینجا عین یک زندانی ام

سوگوار مرگ ،مرگ واژه هایم در غزل

نعره ای درهم نپیچید از غمِ حیرانی ام

می توانم درد را با واژه ای معنا کنم

واژه یعنی درد ، یعنی گریه ی پنهانی ام

با خودم می گویم امشب شعر غوغا می کند

دوست داری یک غزل ای عشق ، من بارانی ام

زندگانی بی تو طرحی سرد چون یک باغ خشک

قصه ی این باغ هم شد غصه ی پایانی ام

با من اینجا جز سکوت و غصه همراهی نبود

خسته و دلتنگم اما در خودم زندانی ام

 

علیرضا همتی فارسانی

اردیبهشت 96

 

  • علیرضا همتی فارسانی

نظرات  (۷)

نبودن کسی، رفتن کسی
مانند قطع شدن دست است.
مشکل نداشتن دست نیست
مشکل یادآوری روزهایی ست که دست داشته ای،
مشکل این است که اکنون به کمترین نشانی از آن راضی هستی.

_بابک زمانی
یک عده را باید نگه‌داشت.
نباید رها کرد به امانِ خدا 
تا ببینی قسمتت هستند یا نه!
گاهی قسمت، 
دست گذاشته زیرِ چانه اش
که ببیند آدم چه میکند، 
تا کجا پیش می‌رود .
سر به سرِ آدم میگذارد، دور میکند.
قایم میکند پشتش و میگوید : 
باد برد ..
تا ببیند چقدر دنبالش می‌روی. چقدر پی اش را میگیری
که داشته باشی اش، 
که نگذاری بی هوا برود ...
هر چیزی را نباید رها کرد 
به امیدِ قسمت!
خودِ قسمت هم گاهی امیدش 
به آدم هاست ..
و زیرِ لب میگوید : چه بر سرِ بودنِ هم می‌آورید ..
حواس پرتی ها و 
رها کردن هایمان را گردنِ قسمت نیندازیم 
 #مریم_قهرمانلو


پاسخ:
سپاسگزارم
جان بِبَر آنجا ،
که دلم بُرده‌ای ...!

👤 مولانا
‏عشق اول چون نهد معمار کج تا ثریا میرود احساس کج...
‏ور میلِ دلت
به جانبِ ماست،
بگو !


👤 مولانا

حال براىِ گذشته افسوس میخوریم و در آینده براىِ حال،تا به کِى؟!
قطع_کن_این_زنجیره_حسرتُ
بالاتر از سیاهی هم رنگ هست؛
رنگِ شبهایِ من بی تو...
#فاطمه_جوادی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">