چشمه باران(farsan )

چشمه باران(farsan )
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
جمعه, ۹ خرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۱۱ ب.ظ

غزل : بعد از این

بعد از این

فکر می کردی که من هم بیقرارم بعد از این

وقتِ دلتنگی دقیقه می شمارم بعد از این

رسم تو ای عشق در آشفتنم دیدی چه شد؟

دل شده آتشفشان و اشکبارم بعد از این

واژه در واژه بجوشد از هجای عشق تو

می نوشتم بهترینِ شاهکارم بعد از این

خسته ام از زندگی ای کاش می شد،لااقل

دوست دارم را چو گویی ، غم ندارم بعد از این

آرزوها داشتم با تو ، ولی گفتی برو

خویش را آماده کردم ،رهسپارم بعد از این

خوب یا بد ،هی  نجیبانه صبوری می کنم

ساده می گویم ،تویی ایل و تبارم بعد از این

بس که از بی مهری دنیا به تنگ آمد دلم

من به قرآن ،بیقرارِ بیقرارم بعد از این

علیرضا همتی فارسانی

9خرداد 93

نظر بدهید

  • علیرضا همتی فارسانی

نظرات  (۱۳)

سلام

این اشعار از کیست؟!

توی وزن یه جاهایی وزن شکسته
یا شایدم اشتباه تایپی

مفهوم واحد داره!

اللهم صل علی محمدو ال محمدو عجل فرجهم و اهلک اعدائهم اجمعین
پاسخ:

آخر شعر نوشته

 

ممنون از نظراتتون

 اللهم صل علی محمدو ال محمدو عجل فرجهم

بیقرار توام و در دل تنگم گله هاست   

آه !بیتاب شدن عادت کم حوصله هاست


مثل عکس رخ مهتاب که افتاده در آب

دردلم هستی و بین من و تو فاصله هاست


آسمان با قفس تنگ چه فرقی دارد

بال وقتی قفس پرزدن چلچله هاست


بی تو هر لحظه مرا بیم فروریختن است

مثل شهری که به روی گسل زلزله هاست

 
باز می پرسمت از مسئله ی دوری و عشق

و سکوت تو جواب همه ی مسئله هاست

 

"فاضل نظری"
پاسخ:

شعر خیلی خوبی بود

ممنون

بچه که بودیم خاک بازی میکردیم عروسک بازی می کردیم

مادر می امد و مانع میشد : 

که لباس هایت کثیف می شوند و خاکی میشوی و .... 

اما بزرگتر شدیم 

هنوز بازی میکنیم 

این بار دنیا بازی !

اما دیگر مادری نیست که بگوید 

مواظب باش کثیف می شوی !!
پاسخ:
 ممنون

عاشقان در این دنیا کاری نمی کنند

مگر این که میان صخره ها بنشینند

و به پژواک صدای عاشقانه خود گوش دهند:

صدایی که می گوید:

«آیا تو هم به من فکر می کنی ، همان قدر که من به تو فکر می کنم؟»

پاسخ:
عالی بود
شعر از خودتونه؟
پاسخ:

بله

ممنون

  • فاطمه جلالپور
  • سلام 
    شعرتون قشنگ بود دوست داشتم اما یکم وزنش مشکل داشت.
    پاسخ:

    اگه مصرع یا بیت مشکل دار  را مشخص کنید ممنون میشم

    تشکر

    سلآم ...
    ممنونم بآبت نظرات زیباتون ... و عذر خواهی میکنم که کمتر نظری میذارم ...
    مشغله های زندگی ... درس و ... :)
    @>--
  • ســوز ستان
  • سلام شاعر
    غزلتون دلنشین بود آفرین
    فقط جسارتان برای زباتر شدن کارتون اگر از کلمات قدیمی مثل "چو" استفاده نکنید بهتره . مصرع دوم بیت چهارم ر. می تونستید راحت اینطور بگید: دوست دارم را بگویی غم ندارم بعد از این
    آغاز شعرتون هم مناسب نیست. عبارت "فکر می کردی" اینطور القا می کنه که تو فکر می کردی من بعد از این بی قرار می شم ولی دیدی اینطور نشد!
    درصورتی که در ادامه شعرتون کاملا این بی قرار بودن رو تایید می کنه. پس یه فکری باید برای این "فکر می کردی" بکنید. آغاز غزل خیلی مهمه

    پاسخ:
    ممنون از نظراتتون 
  • یگانه سادات میری
  • سلام
    شعرخوبی بود خوشم اومد فقط روهمین بیت 4 چوگویی یه کم کاربشه دل نشین تره
    موفق باشید
    پاسخ:
    ممنون 
    پس از شما بود این غزل! :)
    پاسخ:
    تشکر
  • روح اله سلیمانی
  • کیف کردیم رفیق...
    سلام
    اعیاد شعبانیه پر ازخیرو برکت....
    پاسخ:
    بر شما و همه مسلمین مبارک
  • فاطمه جلالپور
  • مصرع8
    13
    14
    پاسخ:

    با تشکر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">