چشمه باران(farsan )

چشمه باران(farsan )
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
پنجشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۵۶ ب.ظ

شعر لری (گلایه از روزگار)

(گلایه از روزگار)

 

دلِ بی هُمدُرُنگ

مو اِشکسته دل ئی روزگارم

خدا دونه زِهشتی زس ندارم

دلم  بی همدرنگِ ، مَنده  تِهنا

اِگوی چی حار حشک مینِ صَحرا

پریشونم   پریشونم    پریشون

کَدُم حیرده ، دلم حینه ز گردون

اَ دستس ئی همه تحلی به ویرم

چینو جون به سرم کرده ِ ،بمیرم

دلِ نِیدم که آرمونس وراهه

اِبینی  ، کُه گِرِدومِه دو واره

سر ناسازگاری هشته دنیا

هُلِ پد آویدم ، دل نی گره جا

زمونه ای زمونه بی قرارم

دلم هَفِستِه و سر نی دِرارم

پتول آویدم نَونُم بُگُم چی

دُدُدُنیا به  مو تا   ئی  غُرُمنی

دلِ مو خسته  اَ صحو و پسینه

نَم  اوسار  دلم  به دست کینه

غم تو هی سرم دنگ ئی دراره

چینو سُهدُم ، کسی سر نی دِراره

شو و رو   غم اباره  هی  به جونم

تَشِس مین دِلِ   سُهدِه    زَوونُم

به کی درد دلم  وا گُم ، نَدونم

که بی درمونِ درد ِ مو  ایدونم

 

علیرضا همتی فارسانی     مرداد93

نظر بدهید

  • علیرضا همتی فارسانی

شعر لری

نظرات  (۵)

مثل همیشه عالی سلام
پاسخ:
سپاس
حیف قابل خوانش و درک برای ما نیست!
پاسخ:
...
آقا این شعر با لهجه خودتون خوانده بشه زیباست ولی دست و پا شکسته خوندم ممنون ...
عاقااااااااا
من هیچی سردر نیوردم...
پاسخ:

...

به هر جون کندنی بود خوندمش اما هیچی نفهمیدم.زیرنویس فارسی میکردی مرد مومن.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">